Jag hade glömt hur fantastiskt det var

DSC_0295Nu är det snart dags för en ny säsong, ja faktum är att den redan börjat inomhus denna extremtidiga vår, jag satte kronärtsskockor, tomat och chili i februari, som följts av olika prydnadsgräs, purjolök, petunia, zinnia och idag ska jag sätta kål DSC_0108och salladslök. Jag har inte sett förra sommarens bilder på ett tag, och jag hade glömt hur vackert det var. Jag hade glömt hur mycket jobb jag la ner på DSC_0232ogräsresning och på att få fina rader till potatisen, jag hade glömt min vackra kål. Som vanligt har jag än så länge bara en vag uppfattning om hur det ska se ut på mina DSC_0050odlingslotter, men jag har en plan att ha en hel rabatt med mycket prydnadsgräs. DSC_0169Självklart ska jag också ha kål, lök, morötter, potatis, luktärt, zinnia, ringblommor, sömntuta, blåklint, vallmo… det tar aldrig slut. Majs har jag satt också. Kanske gör jag en indianrabatt i år igen (se nedersta bilden) eller ”Tre systrar” som den också kallas, fast förra året hade jag ingen majs i min . Här är  bilder från förra året. Se och njut. /Jonas

DSC_0036

Om blomjonas

Jag är en odlare i norr, zon 5. Programledare och reporter på SVT:s Västerbottensnytt. Odlar regelbundet sedan 5 år på två odlingslotter och har en minimal trädgård på kanske 70 kvadrat. Jag skriver om odling i norr och om trädgårdar jag besöker. Jag tar bilder med min systemkamera Nikon R3000. Kommentera och tipsa gärna! /Jonas
Det här inlägget postades i Åran, indianrabatt, kål, kålväxter, morötter, odling, odlingslott, stadsodling. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Jag hade glömt hur fantastiskt det var

  1. lenaericsson skriver:

    Ja nu börjar det kännas att livet kommer åter. 🙂

Kommentera

