Blomjonas i Gokväll

Häromdagen var det ett reportage om mig i populära Gokväll i SVT. Självklart kommer en till programmet här, någon månad till ska man kunna se det enligt hemsidan, längre hoppas jag. Se det här! Efter 29 minuter börjar reportaget. Det var superkul att Gokväll ville göra reportage om min odlingslott i Umeå, och det var självklart trevligt att få besök av Gunnel Carlsson! =)  Det var så vackert i somras!

Självsådd gurkört och ringblommor.

Självsådd gurkört och ringblommor.

I höst har jag varit bortrest en hel del, jag har inte kunnat ägna så mycket tid som jag hade önskat på mina odlingslotter, men det är okej! Istället tog jag mig bland annat igenom Berlin Marathon! Här är beviset. 5, 45 tog det! Mitt mål var inte att springa fort, utan att fullfölja loppet. Precis som med trädgård och odling var det tålamod som gällde, och att inte ge upp fastän det gjorde lite väl ont ganska ofta. Underbart att ta sig i mål, men jag kunde nästan inte gå på tre dagar efteråt. Absolut mödan värt! /Jonas =)

Här har jag gått i mål efter nästan sex timmar Berlin runt!

Här har jag gått i mål efter nästan sex timmar Berlin runt!

Om blomjonas

Jag är en odlare i norr, zon 5. Programledare och reporter på SVT:s Västerbottensnytt. Odlar regelbundet sedan 5 år på två odlingslotter och har en minimal trädgård på kanske 70 kvadrat. Jag skriver om odling i norr och om trädgårdar jag besöker. Jag tar bilder med min systemkamera Nikon R3000. Kommentera och tipsa gärna! /Jonas
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

