Nu ska jag rensa fram mina grönsaker

Jag har varit bortrest i två omgångar i sommar redan. Först London och Chelsea Flower Show i slutet av maj, och nu Berlin och Hamburg. I Hamburg besökte jag den väldigt sevärda Internationale Gartenschau Hamburg, igs. Det var en otroligt varm dag med uppåt 35 grader, men ändå värt besöket. Passa på om du har vägarna förbi Hansastaden! Men vill du se fler bilder så har jag ett album på min Facebooksida. Vet inte om du måste gilla sidan för att se albumet.

Steppsalvia och en akleja

Steppsalvia och en akleja, bara en av alla undersköna planteringar på igs i Hamburg.

DSC_0247

Under ogräset finns lök, morötter, rödbetor, svartrot, ringblommor…

Men nu är jag hemma och nu ska det rensas. Jag satte ett land med grönsaker före Chelsea, runt den 15 maj och idag ser det ut såhär. Om några timmar hoppas jag att det ser annorlunda ut. Detta kaos får inte fortgå! =) /Jonas

Om blomjonas

Jag är en odlare i norr, zon 5. Programledare och reporter på SVT:s Västerbottensnytt. Odlar regelbundet sedan 5 år på två odlingslotter och har en minimal trädgård på kanske 70 kvadrat. Jag skriver om odling i norr och om trädgårdar jag besöker. Jag tar bilder med min systemkamera Nikon R3000. Kommentera och tipsa gärna! /Jonas
Det här inlägget postades i lök, morötter, plantering, ringblommor, svartrot, Trädgårdsmässa, Trädgårdsutställning, Tyskland, vårbruk. Bokmärk permalänken.

Kommentera

