Äntligen blommar ringblommorna.

Jag har väntat i flera dagar nu, på att mina ringblommor ska blomma. Jag minns inte om jag satt de här eller om de är självsådda, men det spelar ju ingen roll, de är

Äntligen blommar ringblommorna.

fantastiskt vackra oavsett. Jag blir alltid lika betagen när jag ser mina första ringblommor blomma. De är ju alltid fantastiska, men om några veckor är det ett överdåd och då har i allafall jag  en tendens att inte se det jag ser nu, miraklet att ett frö blivit en blomma och själva meningen med att odla. /Jonas

Om blomjonas

Jag är en odlare i norr, zon 5. Programledare och reporter på SVT:s Västerbottensnytt. Odlar regelbundet sedan 5 år på två odlingslotter och har en minimal trädgård på kanske 70 kvadrat. Jag skriver om odling i norr och om trädgårdar jag besöker. Jag tar bilder med min systemkamera Nikon R3000. Kommentera och tipsa gärna! /Jonas
Det här inlägget postades i odling, odlingslott, ringblommor. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Äntligen blommar ringblommorna.

  1. ulrika söderlund skriver:

    Oj så vackert det är, ringblommorna lyser som solar i den gröna prakten. Äntligen börjar det ta sig i trädgårdslanden

Kommentera

