varning för pepparrots-film och nu är solrosorna ute.

Hallå! Jag vill utfärda en varning mot att plantera pepparrot och har spelat in en dramatisk film ”on location”. Känsliga tittare varnas! 🙂

 

Dessutom satte jag ut en massa solrosor  som jag satt hemma. Tanken är att dom ska bilda en slags häck. Om man tittar noga på bilden så ser man en rad med små plantor! Alllt känns väldigt sent i år, jag har sagt det förr, men enligt min väderdagbok är jag inte senare än vanligt. Det har iallafall kommit runt 10 mm regn här uppe sedan sent igår eftermiddag och det var verkligen efterlängtat. Det har inte regnat på länge, och det var bra efter en blöt och snörik vår, men nu behövs det lite väta. /Jonas

Om blomjonas

Jag är en odlare i norr, zon 5. Programledare och reporter på SVT:s Västerbottensnytt. Odlar regelbundet sedan 5 år på två odlingslotter och har en minimal trädgård på kanske 70 kvadrat. Jag skriver om odling i norr och om trädgårdar jag besöker. Jag tar bilder med min systemkamera Nikon R3000. Kommentera och tipsa gärna! /Jonas
Det här inlägget postades i odling, odlingslott, plantering, solrosor, trädgård, vårsådd. Bokmärk permalänken.

Kommentera

