Se mig besöka ”Trädgård på spåret”!

I helgen var jag i Stockholm och självklart ville jag besöka det allra senaste inom trädgård där, den omtalade ”Trädgård på spåret” vid Skanstull på Södermalm. Det var i fredags strax efter klockan nio på morgonen, så jag var helt ensam. Det var fint och välskött, men eftersom det är tidigt på säsongen har det inte hänt så mycket. Jag hoppas verkligen att de som har hand om trädgården fullföljer det hela. I Umeå gjorde de som odlade i pallkragar i ett liknande projekt förra året det inte. Alltid lika tråkigt att se övergivna odlingar. Jag kommer återkomma till ”Trädgård på spåret”. /Jonas 🙂

Om blomjonas

Jag är en odlare i norr, zon 5. Programledare och reporter på SVT:s Västerbottensnytt. Odlar regelbundet sedan 5 år på två odlingslotter och har en minimal trädgård på kanske 70 kvadrat. Jag skriver om odling i norr och om trädgårdar jag besöker. Jag tar bilder med min systemkamera Nikon R3000. Kommentera och tipsa gärna! /Jonas
Det här inlägget postades i stadsodling, Trädgård på spåret, urban gardening. Bokmärk permalänken.

Kommentera

