Jag har börjat gräva!

ImageSnön är borta, tjälen är borta, men det är blött på sina ställen. På den större av mina två lotter bestämde jag mig för att gräva en ny ränna för avrinning. Jag har nämligen problem med att det samlas vatten i gångarna när det regnar mycket. Så jag tänkte försöka göra något åt det. vi får se om jag lyckas, men så här ser det ut. Annars har jag inte börjat gräva ordentligt eller rensa ogräs. Det har varit för blött för att gräva och lite för kallt för att rensa. Det är ju ändå zon 5 och några riktigt varma dagar har vi inte haft ännu i vår. vi får se om jag lyckas, det här är verkligen bara början. Jag ska gräva mer senare, men nu kommer det ännu mer regn så frågan är när… /Jonas

Om blomjonas

Jag är en odlare i norr, zon 5. Programledare och reporter på SVT:s Västerbottensnytt. Odlar regelbundet sedan 5 år på två odlingslotter och har en minimal trädgård på kanske 70 kvadrat. Jag skriver om odling i norr och om trädgårdar jag besöker. Jag tar bilder med min systemkamera Nikon R3000. Kommentera och tipsa gärna! /Jonas
Det här inlägget postades i inspiration, vårbruk. Bokmärk permalänken.

Kommentera

