Rörig höstskönhet och dagens bukett!

Än har frosten inte tagit blommorna! Inte ens krassen är borta, men här i vasen har vi astrar och en kvist lejongap! Har jag tur kan jag göra buketter under hela oktober! Det här är nästan det bästa med odling!

Det ser lite härjat ut i rabatterna på hösten, nångång tog naturen över, för min del hände det när höstregnen kom när jag var ledig och det var omöjligt, eller iallafall väldigt jobbigt att gå ut och rensa. Men det är vackert ändå.  Det är grönt och ganska rörigt, underbar djungelkänsla! En underbar självsådd vallmo blommar fortfarande. Man blir glad!

I min trädgård är det också väldigt vackert på sina ställen. Jag satte häxalen för några år sedan och den börjar bli exakt så vacker som jag hade tänkt mig. Jag älskar den klargröna färgen, men vänta bara tills den får höstfärger! Jag återkommer, den är bara helt galet vacker då!

Och i fågelbadet har rönnlöven från trädet nära  landat. Jag har inte fyllt på vatten en enda gång i sommar, utom den första. Det är så vackert, även om jag tror fågelbadet står lite för öppet för att fåglarna ska våga sig dit. Men jag tycker att man ska ha vatten i en trädgård.

Om blomjonas

Jag är en odlare i norr, zon 5. Programledare och reporter på SVT:s Västerbottensnytt. Odlar regelbundet sedan 5 år på två odlingslotter och har en minimal trädgård på kanske 70 kvadrat. Jag skriver om odling i norr och om trädgårdar jag besöker. Jag tar bilder med min systemkamera Nikon R3000. Kommentera och tipsa gärna! /Jonas
Det här inlägget postades i Dagens bukett, odling, odlingslott, trädgård. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Rörig höstskönhet och dagens bukett!

  1. Eva skriver:

    Vilken härligt vild höstkänsla i din trädgård. Men du skulle behöva en ny vas till dina fina astrar. 😉 Eva

Kommentera

