Aprilsommar i Vännäsby

Jag är inte bara Blomjonas, jag är också reporter/programledare på SVT:s regionala nyheter Västerbottensnytt.  Ibland kan jag kombinera båda sakerna, som idag på Annandag påsk när jag och min kollega Stefan åkte en bit inåt land till Vännäsby. Där och i stora delar av inlandet i Västerbottens län har det nämligen varit meterologisk sommar några dagar nu enligt Smhi, så då ville vi kolla läget. Mycket riktigt var det mycket varmare i Vännäsby än i Umeå, jag var riktigt förvånad, det hade jag inte trott! I Vännäsby träffade vi trevliga Stina Nygren som räfsade löv, rekordtidigt. Som hon sa, ”vid den här tiden på året brukar det ligga snö”.  Se intervjun med Stina här på SVT Play:

http://svt.se/embededflash/2404962/play.swf

Om blomjonas

Jag är en odlare i norr, zon 5. Programledare och reporter på SVT:s Västerbottensnytt. Odlar regelbundet sedan 5 år på två odlingslotter och har en minimal trädgård på kanske 70 kvadrat. Jag skriver om odling i norr och om trädgårdar jag besöker. Jag tar bilder med min systemkamera Nikon R3000. Kommentera och tipsa gärna! /Jonas
Det här inlägget postades i trädgård. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Aprilsommar i Vännäsby

  1. fruhatt skriver:

    Vännäsby är dessutom en trevlig by där min svärmor handlar mat 🙂

Kommentera

