Trädgård i regn

När jag var på Sissinghurst Castle i Kent i Storbritannien, världens mest berömda trädgård, regnade det. En så kallad normal reaktion är ”så synd”. Men då tänker man ju inte på att alla färger blir mycket starkare i  regn, och man tänker inte på att regnet i sig är vackert. Jag hade givetvis med mig ett paraply, och i övrigt tyckte jag verkligen inte att regnet förstörde. Minns det knappt. Se underbara bilder nedanför!

Om blomjonas

Jag är en odlare i norr, zon 5. Programledare och reporter på SVT:s Västerbottensnytt. Odlar regelbundet sedan 5 år på två odlingslotter och har en minimal trädgård på kanske 70 kvadrat. Jag skriver om odling i norr och om trädgårdar jag besöker. Jag tar bilder med min systemkamera Nikon R3000. Kommentera och tipsa gärna! /Jonas
Det här inlägget postades i Engelska trädgårdar, historiska parker, parker, trädgård. Bokmärk permalänken.

Kommentera

