Mera bilder – mera kål

Nu gör jag det här enkelt. Jag skriver en text och så publicerar jag en bild under. Här kommer fler bilder och det är ju bilder man vill se. Här ser man lite tydligare hur maffig min kål är. Det är broccolin som är som en plym, nere i vänstra hörnet ser man lite av vitkålen som är enorm.

Här ser man lite mer av kålskogen. Även här broccoli.

Och här  en ringblomma bland kålrötterna, som jag frösådde före midsommar precis! Man ser att kålroten är på g. Vissa som misslyckas med kålrot gallrar inte tillräckligt läste jag, så jag gallrade, och det verkar funka! De vill ha mycket näring också, som alla kålväxter.

Och här är luktärt som synes. Väldigt mycket Queen Elizabeth över färgerna.  Köpte förresten en bok om luktärt idag, på rea!

Och  här är en (1) krasse hos lottgranne K, av mina frö från Uruguay. Och den har knappt börjat växa… Se hur den skjuter ut sina armar, den vill hem som grannen säger. 🙂

Det var det hela för idag. Jag har tagit några bilder till, men väntar med dem.  Hej hej! /Jonas

Om blomjonas

Jag är en odlare i norr, zon 5. Programledare och reporter på SVT:s Västerbottensnytt. Odlar regelbundet sedan 5 år på två odlingslotter och har en minimal trädgård på kanske 70 kvadrat. Jag skriver om odling i norr och om trädgårdar jag besöker. Jag tar bilder med min systemkamera Nikon R3000. Kommentera och tipsa gärna! /Jonas
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Mera bilder – mera kål

  1. Eivor skriver:

    Vilka trevliga bilder. Kan konstatera att du Har gröna fingrar. Förresten blir det ingen länets trädgård i år?

Kommentera

