Min indianrabatt

Nu har jag rensat fram min indianrabatt. Jag inspirerades att skapa den efter en notis i en trädgårdstidning. Artikelns rabatt innehöll squash, majs och ärter. Tanken är att squashens stora blad ska ge skugga och behålla fukten i jorden , ärterna ska ge näring till jorden och det är i majsen den ska klättra.  Sen la jag till gurka och krasse, och det kom upp

potatis från förra året också. Jag vet inte om gurka är från den amerikanska kontinenten, men krassen som jag satte är det definitivt . Den kommer nämligen från frön jag tog från vild krasse när jag var i Uruguay förra hösten. Vägkanterna svämmade mer eller mindre över av den!  (ska leta fram en bild).  Jag ska sätta dit solrosor och ringblommor också, det känns som om dom passar i den indianska rabatten!  Här är den bild på krassen jag satt!

Om blomjonas

Jag är en odlare i norr, zon 5. Programledare och reporter på SVT:s Västerbottensnytt. Odlar regelbundet sedan 5 år på två odlingslotter och har en minimal trädgård på kanske 70 kvadrat. Jag skriver om odling i norr och om trädgårdar jag besöker. Jag tar bilder med min systemkamera Nikon R3000. Kommentera och tipsa gärna! /Jonas
Det här inlägget postades i odlingslott, trädgård, Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

